mod_breadcrumbs_adv

Catllaràs

14 - Març - 2010: Catllaràs (Berguedà-Ripollès)

SUSPESA

Vocal: Eliseu Peidró (tel 933 326 178)

Sortida a les 7:30 hores

Sant Julià de Cosp

Cosp (Berguedà i Ripollès) 14 de març del 2010

Total de l'excursió: quatre hores i cinc minuts (estimació aproximada)

Itinerari

L'excursió comença al poble de Sant Jaume de Frontanyà (a 1.070 metres d'altitud) centre del municipi menys poblat de Catalunya i presidit per l'església de Sant Jaume, un dels millors edificis del romànic del segle XI. Al davant de l'església hi ha el pal indicador del GR-241, que cal seguir i per un corriol en va pujant fins a una pista, per l'esquerra i per davant d'una font, s'arriba a

25' - Frontanyà (1.210 metres) ara casa de colònies, abans masia i encara més abans, castell. Vista aèria del poble. La pista va girant cap el nord.

15' - Font dels Coms (1.310 metres) sobre un collet, arran de camí.

10' - Collet de la Creu Malosa (1.340 metres). Per la dreta arriba un PR i se'n va avall cap el nord. El GR s'enfila per la carena de l'esquerra, en direcció al Catllaràs. Es passa pel Calvari (1.400 metres) abocat sobre la vall de Lillet. A l'esquerra del camí, a sota, hi ha les restes de l'església de Santa Magdalena de Malosa (erròniament anomenada Sant Jaume Vell). Després del pla del Capellà, el camí passa pel vessant nord, entre faigs. Es surt a un collet, al turó de l'esquerra hi ha

35' - La Creueta (1.510 metres) de ferro, amb bona panoràmica. El camí baixa lleugerament a la

10' - Collada de Faig i Branca (1.450 metres). Una curta pujada i es baixa lleugerament al

10' - Pla Fondo o de Cosp (1.470 metres). Es deixa el GR que segueix la carena cap al puig Lluent i es baixa per una pista, a l'esquerra, en direcció sud est, com si es tornés enrere; quant es troba una altre pista travessera es va a la dreta passant al llarg els plans de Cosp, una corba amb angle a l'esquerra, volta a la dreta i per una altre pista que es pren cap a l'esquerra. Es troba un corriol que baixa fent giragonses i després planeja per arribar a

55' - Sant Julià de Cosp (1.180 metres) del segle XII molt senzilla, però aixecada airosament en un estrep rocós. Al segle X, Cosp com Malosa i altres cinc capelles depenien del rector de Sant Jaume. Es segueix baixant per dins el frondós bosc de pi roig

15' - Cortines (1.080 metres). Gran masia, buida, però no feta malbé. Es baixa fins el torrent, capçalera del Merdançol, al lloc on hi havia el molí. Es segueix la pista a l'esquerra en forta pujada, fins un collet i per sobre el clot del Pomer s'arriba al

25' - Collet de Lloberes (1.205 metres) i tot seguit a la casa de

10' - Lloberes (1.185 metres). La pista segueix cap al sud est, fa una corba voltant un torrent i traspassem el

20' - torrent del Joncar (1.080 metres) a la vora del molí de Picanyes. Ara puja, deixa a la dreta el Santuari dels Oms (edificació barroca, que substitueix la capella romànica anterior, ara és una casa de colònies) i surt a la

15' - carretera (1.090 metres) a poc menys d'un quilòmetre i mig de Frontanyà.

Aquesta web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si hi estàs d'acord apreta el botó per acceptar-ho. Per saber més sobre les cookies i com eliminar-les, visiti la pàgina de política de cookies. Accepto les cookies d'aquest web.