mod_breadcrumbs_adv

Guilleries

15 - Desembre - 2013: Guilleries (Osona)

Vilanova de Sau - Parador de Sau

Temps estimat: 2 hores i 45 minuts

Vocal: Eliseu Peidró:

tel: 933 326 178

Sortida a les 8:00 hores

Orcau 131215a

Pantà de Sau

Guilleries (Osona) 15 de Desembre del 2013

Temps de l’excursió: 2 hores i 45 minuts (estimació aproximada)

Orcau 131215b

Les Guilleries és la vall de Ter, compresa entre les cingleres de Tavertet, al nord les de Vilanova de Sau i les seves prolongacions, al sud és terra de guilles, amb moltes valletes i espessa vegetació, sobre tot d’alzines; els pobles de dins de la vall son: Sau, Querós i Susqueda, eren petits i allunyats del mar. A Vilanova de Sau (altitud 540 metres) es recuperarà el GR-2 (amb al qual es va arribar fa poc temps) passant per sota l’església de Santa Maria, romànica, dominant bon panorama.

20’ - La Coromina (450 metres) Masia, amb una gran bassa d’aigua el costat.

15’ - Les Talledes o Tallades (460 metres), s’ha deixat a la dreta el GR-2 i ara es va pel PR 210; també a la dreta s’ensorra el torrent de Moran.

15’ - Can Mateu (450 metres). El camí es va acostant a l’aigua i gira a l’esquerra, arribant enfront del lloc on hi havia l’antic pont. Es va caminant a prop per la vaga de les Tallades. Davant els cingles de Tavertet, acolorits es veu el campanar de Sant Romà i el poble citat l’any 970 i desaparegué amb la construcció del embasament l’any 1962. A l’esquerra la Roca del Migdia i el Puig del Far, també grocs i rogencs.

80’ - Costa del Vilar (430 metress). El Vilar gran casa, desapareguda. Un corriol puja a l’esquerra per l’Escales, cap a la casa Nova del Rourell, unes giragonses fan guanyar altitud.

20’ - Coll de Terrades (530 metres) entre a l’esquerra, Can Terrades i la carena que s’enfila al puig del Far, a la dreta, el Bac de Sau, ara Parador i l’estreta punxa de terra que te a l’extrem Sant Pere Casserres, i el davant el punxegut puig de la Creu. Entre el Coll de Can Terrades i el puig de la Creu, el tall engorgat del torrent de l’Infern.

15’ - Bac de Sau (550 metres) on s’acaba l’excursió en mig d’un gran panorama. En aquest parador es redactà l’Estatut de Catalunya l’any 1978.

Aquesta web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si hi estàs d'acord apreta el botó per acceptar-ho. Per saber més sobre les cookies i com eliminar-les, visiti la pàgina de política de cookies. Accepto les cookies d'aquest web.