mod_breadcrumbs_adv

Sant Miquel

2 - Febrer - 2014: Girona (Gironès)

Castell de Sant Miquel, Vall de Sant Daniel

Temps estimat: 3 hores i 20 minuts

Vocal: Eliseu Peidró:

tel: 933 326 178

Sortida a les 7:30 hores

Orcau 140202a

Castell de Sant Miquel

Castell de Sant Miquel (Gironès) 2 de Febrer del 2014

Total de l’excursió: 3 hores i 20 minuts (estimació aproximada)

Orcau 140202b

L’excursió comença al costat de la Devesa de Girona a 70 metres d’altitud. Es marxarà a passar el Pont de Pedret sobre l’Onyar, per l’esquerra s’ajunta al Ter, a la dreta la visió colorista de les cases sobre el riu (les cases ocupen l’espai de l’antiga muralla). Es va pels carrers de Bellaire i després pel de Galligants. Es passa a tocar l’Hospital de capellans i l’església funerària de Sant Nicolau (a l’esquerra), del segle XI, molt bonica la capçalera tribulada del XII al davant se’ns presenta

10’ – Sant Pere de Galligants (70 metres), la façana amb els arcs de la porta molt treballats i a sobre una rosassa excepcional, es volta per l’esquerra, val la pena de entrar al jardins del Dr. Figueres (a la dreta) per admirar el conjunt d’absis i torre, d’aquesta joia del romànic del segle XII. Comença l’itinerari

10’ – Sant Daniel (80 metres) per sobre el mur de tanca es veu el cimbori octogonal de l’església, també romànica, on es guarda el cos de Sant Daniel. Es va caminant per la vall de Sant Daniel, entre el Montjuïc i la Força Vella, punt culminant de les fortificacions de Girona, on hi havia la torre Gironella, arrasada per les tropes borbòniques. Can Roure (95 metres) i Can Saguer, es va pujant suaument, s’ha deixat a la dreta la font de Ferro d’aigua picant.

20’ – Pont d’en Miralles, per aquí s’ajunten diversos torrents formant el riu Galligants, tot seguit es passa per sota la carretera.

20’ – Can Lliure (210 metres). Quan el setge de Girona, aquí s’hi establi el quarter general francès.

10’ – Cal Mistaire (290 metres) Típica masia, no gaire ben conservada. Es va cap a la dreta, es una petita baixada.

5’ – Font de cal Mistaire (280 metres). Seguim fins arribar a la carena.

10’ – Collet d’en Figueres (295 metres). Cal pujar a la carena; a la dreta marxa un camí que baixa a Quart. Es passa per Can Mistaire Vell, ara Can Bandreu.

15’- Can Barris (370 metres). Una mica més i

10’ – Puig de Sant Miquel o Puig Castellar (380 metres). Restes del castell, de la Torre del Telégraf òptic (comunicava Paris amb Madrid) i de la capella i gran panorama. Tornem a

10’ – Can Barris (370 metres). Ara es baixa per la dreta a

15’- Can Micaló (340 metres) havent deixat a la dreta la font Martina. Pels volts hi han murs i construccions de pedra seca.

10’- Cal Mistaire (290 metres). Des d’aquí es segueix el camí que ja s’ha fet de pujada

45’- Sant Pere de Galligants (70 metres) i poc desprès el

10’- pàrquing on reposa l’autocar

Temps de l’excursió: 3 hores i 20 minuts

Aquesta web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si hi estàs d'acord apreta el botó per acceptar-ho. Per saber més sobre les cookies i com eliminar-les, visiti la pàgina de política de cookies. Accepto les cookies d'aquest web.