mod_breadcrumbs_adv

Ferrerons

26 - Octubre - 2014: Moianès (Bages)

L'Estany, Ferrerons, Moià seguint el GR3

Temps estimat: 3 hores 0 minuts

Vocal: Eliseu Peidró:

tel: 933 326 178

Sortida a les 8:00 hores

Orcau 141026a

Dolmen de Puig Rodó

Moianès (Bages) 26 d’octubre del 2014

Total de l’excursió: 3 hores i 10 minuts (estimació aproximada)

Orcau 141026b

L'excursió comença al poble de l'Estany a 880 metres d'altitud, un poble petit al voltant d'un monestir de formes senzilles i austeres, però amb un claustre amb uns capitells amb maquíssima decoració. El nom del poble prové de les aigües que s'hi estancaven al costat mateix fins que els frares feren obrir una gran claveguera, la Mina, per eixugar les terres. Sortim, traspassant la carretera i prenem el GR 3-177, molt a la vora de la Mina. El camí puja suaument per la dreta de la Serreta i passa pel

15' – Coll Sobirà (900 metres). Es voreja la Barra i el camí puja a la serreta de la Bona hora; seguim amb poca pujada, per terrenys de margues i gresos amb majoria de pins i rodals d'alzines o roures, serà l'escenari de tota l'excursió. A la dreta hi ha el puig de la Bona hora i la pista arriba al

40' – Collet de Cantallops (1.030 metres) un camí a la dreta s'enfila al Puig Rodó o de Roldors en uns 10 minuts. A l'esquerra es veu la cúpula d'un observatori, sobre el puig de la Monjoia. Per la dreta es va al dolmen de puig Rodó, mostra del neolític de 5.000 anys enrere, es al límit de la zona de pastors que erigien aquests monuments. Ara es voreja el puig de les Conques fins trobar la

35' – Caseta Alta (950 metres) a la vora d'un collet, amb molt bona panoràmica. Aquí es separa el GR 3 del GR 177, cal seguir el primer cap a la dreta que baixa fins al naixement del torrent de la Crespiera i es puja sense arribar al

15' – Collet del Mas Güell (980 metres) i segueix cap a un collet i després seguint la carena entre els torrents de la Crespiera i el de les Graus. En un segon

15' – collet (900 metres) s’abandona el GR i per l'esquerra se surt al conjunt de

10' – Sant Pere de Ferrerons i can Nesplé (o Nespler) (906 metres). L'església és citada l'any 939 i l'edificació romànica és construí l'any 911 però d'aquesta primera edificació només en resta part de la paret occidental i del campanar, on hi han unes finestres geminades. Es pot sortir tornant enrere o per un corriol que trobarà el GR més endavant d'haver resseguit el serrat de Ferrerons. D'una manera o altre s'arribarà a

20' – Cal Gire o Gira (770 metres) a la vora hi ha una font i un arbre monumental. Es traspassa o es segueix pel costat del torrent fins la Gramola o Granoia (750 metres) on s'han trobat restes d'una vila romana. Més amunt hi ha una granja molt gran de la casa. Segueix la baixada ja més planera, a l'esquerra hi ha la casa Vallabús, es passa el pla de la Torreta i es va a traspassar la

20' – Riera de Passerell (670 metres) sota la Torreta. La pista puja de dret a

20' – Moià (710 metres). A Moià es pot veure l'església de Santa Maria, barroca, amb un portal molt interesant i al carrer de les Joies, cases del segle XVI.

Aquesta web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si hi estàs d'acord apreta el botó per acceptar-ho. Per saber més sobre les cookies i com eliminar-les, visiti la pàgina de política de cookies. Accepto les cookies d'aquest web.