mod_breadcrumbs_adv

Mediona

14 - Desembre - 2014: Serra d'Ancosa (Anoia i Alt Penedès)

Seguint el GR172 pels Agullons fins a Mediona

Orcau 141214a

Temps estimat: 4 hores 10 minuts

Vocal: Eliseu Peidró:

tel: 933 326 178

Sortida a les 8:00 hores

Serra d’Ancosa (Anoia i Alt Penedès) 14 de desembre del 2014

Total de l’excursió: 3 hores i 40 minuts (estimació aproximada)

Orcau 141214b

La carretera BP-2121, que puja de Vilafranca, al punt quilomètric 25 traspassa la carena de la serra d’Ancosa a 813 metres d’altitud, lloc a on comenta l’excursió, dit Collet de la Serra. El GR 7-2 va enlairat per la carena.

15’ – Replà (825 metres) per l’esquerra s’eixampla i acaba a les roques de la Crida. La carena és un bon mirador del Penedès fins el mar. El camí puja en cara un poc més, després baixa al

20’ – Coll de la Serra (811 metres) entre la serra d’Ancosa que hem seguit i la serra de la Llacuna que comença ara.

25’ – Camí que baixa a Vilademàger (806 metres) pel mig d’una pineda.

15’ – Sant Pere de Màger (710 metres) Penjada sobre una cinglera i voltada per les runes del castell. Les parets nord i occidental son romàniques del segle XII. Cal tornar al

25’ – GR (806 metres) que comença a baixar suaument, després més decidit fa uns revolts fins arribar al

25’ – Mas Conill de Més Amunt (670 metres) i després al

5’ – Mas Conill de Més Avall (650 metres). Passada la casa s’entra a l’Alt Penedès. Sota Can Montori, en un revolt del camí hi ha una

15’ – Mina (650 metres) per treure bauxita. Seguint, més enllà hi ha una partió de camins on comença una valleta. El camí va cap a l’esquerra, passat pel

20’ – Mas Soler (560 metres). Segueix la baixada, fins trobar una pista més important on el torrent de la dreta s’afegeix al torrent de

25’ – Puigfred, davant d’una fàbrica tèxtil. Es deixa la pista i el camí puja uns vint metres fent drecera fins a

30’ – Sant Joan de Mediona o de Conilles o Mediona (420 metres) on s’arriba havent traspassat la riera, després riu de Bitlles, que flueix fins l’Anoia. Al terme de Mediona hi ha afloraments de sìlex: els homes del Paleolític s’aprofitaven, hi ha mostres a Capellades.

Aquesta web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si hi estàs d'acord apreta el botó per acceptar-ho. Per saber més sobre les cookies i com eliminar-les, visiti la pàgina de política de cookies. Accepto les cookies d'aquest web.