mod_breadcrumbs_adv

Camí de l'Ebre

Orcau 150201a

1  Febrer 2015: Camí de l'Ebre (Baix Ebre)

Pel Camí del riu, des de Benifallet a Xerta

Temps estimat: 3 hores 15 minuts

Vocal: Eliseu Peidró (telf. 933 326 178)

Sortida a les 7:30 hores

L'Assut de Xerta

Camí de l'Ebre (Baix Ebre) 1 de febrer del 2015
Total de l'excursió: 3 hores i 20 minuts (estimació aproximada)

Orcau 150201b

La temporada anterior es va deixar el G.R. a l'anar a creuar l'Ebre pel pont dels Llaguters. Ara comença en aquest punt, a 20 metres d'altitud. Cal baixar a la dreta, passar per sota l'estrep del pont, voltar l'embarcador antic per sortir a la

10' - Carretera C-12 (20 metres). Es segueix: carretera i G.R. van junts. Benifallet es veu a l'altre riba de l'Ebre.

30' – Punt quilomètric 39 (20 metres). Es deixa la carretera i per la dreta es baixa a traspassar el riu de la Canaleta que baixa de Bot, on es forma, al ajuntar-se diversos barrancs, i es puja de biaix a l'antiga

20' – Estació de Benifallet (50 metres) on hi trobem la via verda que caldrà seguir en baixada cap a l'esquerra. Després de passar tres túnels es passa el

30' – Barranc dels Frares (25 metres) per un viaducte. Dos túnels mes enllà es troba el

30' – Barranc i Mas de la Xalamera (25 metres) a tocar el riu, a la riba esquerra potser es veu el poblat iber de la Roca Roja, i s'entra al municipi de Xerta. A l'est la serra de Cardó, tanca l'horitzó i es prolonga amb les del Boix i la del Collredó. Paisatge d'horta entre oliveres i garrofers. Un altre túnel, el més llarg, i encara quatre més, per arribar al

30' – Assut de Xerta (20 metres). Enrere han quedat el mas de la Ram, antic poble abandonat. L'assut es obra dels àrabs del segle XI i successivament refet el segles, XII, XV i XIX. D'aquí en surten els dos canals laterals del riu, i havia una rampa aquàtica perquè els llaguts poguessin remuntar el riu i abans dels canals, diverses nòries pujaven l'aigua per regar. Ja només resta un túnel abans d'arribar a

30' – Xerta (20 metres). A l'oest el massís dels Ports, presenta la seva cara més esquerpa. Cal trobar l'avinguda de les terres de l'Ebre, i seguir pels carrers del Calvari, de Santa Quitéria, de Santa Anna fins a la plaça Major, amb l'església i pel carrer de la Recta, i després paral·lels al canal fins

20' – Les Moreres (20 metres). Espai adreçat per poder dinar

Aquesta web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si hi estàs d'acord apreta el botó per acceptar-ho. Per saber més sobre les cookies i com eliminar-les, visiti la pàgina de política de cookies. Accepto les cookies d'aquest web.