mod_breadcrumbs_adv

La Quar

15 - març - 2015: La Quar (Berguedà)
Del Cobert de Puigcercós per la Quar fins a St. Maurici, seguint el GR241

PIR 150315a

Foto: Sant Martí de Boatella

Temps estimat: 4 hores 50 minuts
Vocal: Eliseu Peidró:  tel 933 326 178
Sortida a les 7:30 hores

La Quar (Berguedà) 15 de Març del 2015
Total de l'excursió: 4 hores i 50 minuts (estimació aproximada)

PIR 150315b

L'excursió comença al cobert de Puigcercós a 770 metres d'altitud. Tenia fama la coca amb ratafia que hi venien. Es traspassa la carretera i es pren com a guia el GR 241 que baixa acostant-se al Merlès
30' – Pont de Roma (735 metres) del segle XVII. S'ha deixat enrere un càmping i unes cases, arran del pont hi ha el Saler de Comià, masia també del també del segle XVII, deshabitada; sota el pont les restes de la resclosa del molí. Es traspassa i es segueix el riu, per boscos de roure, alzines i sobre tot pins.
30' – La Boatella (720 metres). Gran masia de la mateixa època que la anterior. Al darrere i a sobre l'església de sant Martí, citada per primer cop l'any 1094, romànic molt alterat; sobre la porta un curiós escut parlant. Es continua pel costat del riu, es passa a tocar la Riera i poc després la Casanova de la Riera. Aquí el riu fa de frontera d'un enclavament: un terreny de la Rovira de Baix de Palmerola (Ripollès) dins el Berguedà, com una illa. S'ha deixat una pista a la dreta i poc després es comença pujar.
65' – La Molina (685 metres) Antic hostal, es veu poc mes enllà. Es deixa la pista que s'ha seguit i es segueix pel costat del torrent del Pou
40' – Torrent del Pou, es traspassa. Cap a la dreta marxa el GR 241, cal seguir el GR 4.
5' – Pla de la Quar (885 metres). Es volta la casa del Pou, del segle XVI i després Soldevila. El camí es converteix en una pista asfaltada.
30' – Coll de la Creu de Jovell (950 metres). La pista marxa baixant a la dreta cap a la Portella. Es pot pujar al antic santuari.
15' – Santa Maria de la Quar (1.065 metres). Bona miranda. La Mare de Déu de la Cor (com deien al país) era molt venerada, ara es a Sant Maurici, perquè el santuari està enrunat.
15' – Coll de la Creu de Jovell (950 metres). El camí puja poc més.
25' - Pas Estret (1.005 metres). Coll entre el serrat de Sant Isidre i el Puig Corner, a l'esquerra. S'obre la perspectiva
15' - Coll Tinyós, més aviat un replà. Es baixa fins una pista i a tocar es troba
20' - Sant Maurici de la Quar (860 metres) Església, hostal i l'autocar.

Aquesta web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si hi estàs d'acord apreta el botó per acceptar-ho. Per saber més sobre les cookies i com eliminar-les, visiti la pàgina de política de cookies. Accepto les cookies d'aquest web.