mod_breadcrumbs_adv

Sortida a les 7:30 hores
Foto: Santa Maria del Palau

PIR 151004b

L'excursió començarà al costat del camp de futbol de l'Escala a 30 metres d'altitud. Una pista que va en direcció sud portarà el
20' - Mas Puig (15metres) es segueix cap al sud, acostant-se a les Dunes (es van fixar, amb la plantació de pins) a uns 500 metres un camí comença a pujar, tot tenint a l'esquerra el puig de la Serra, terra sorrenc, bosc espès i potser més de un camí.
25' - El Palau (65 metres). Restes d'un poblat medieval, sobre les restes d'una vila romana, ambdós vençuts per la sorra de les dunes, al punt més alt hi ha l'església de Santa Maria, mig derruïda, la paret del migdia és romànica, aprofitada a la restauració posterior; pels voltants es pot trobar terrissa rogenca romana i de més gris medieval. Es segueix un antic camí ral en direcció al sol.
45' - Les Tres Cometes (120 metres) les capçaleres tres còrrecs molt junts, que es traspassen, tot vorejant el puig de la Palma que forma part de la Muntanya Gran.
15' - Mas Sec (110 metres) es va cap a l'esquerra a sortir el GR 92 a prop d'una...
15' - Base militar abandonada (110 metres). Es segueix el GR cap a l'esquerra i porta al Cap del Castell, amb bona visió de la costa (aproximadament 30 minuts anar i tornar al GR). La pista rectilínia, pedregosa i amb poca pujada arriba al
45' - Al Puig Torró ( 170 metres) baixada fins a un
5' - Coll amb mols camins (120 metres). El GR fent un angle de 90 graus se'n va per la dreta, seguint la carena del Montgrí cap al castell, es segueix la direcció que es portava baixant per la pista a
16' - Torre Ponça (100 metres) segueix la baixada entrant a l'Estartit i arribant fins la
15' - Rotonda (10 metres) on a prop es trobarà l'autocar.

Si es baixa des de Torre Ponça amb tendència cap a l'esquerra, es pot passar per l'església i pels carrers de Santa Anna, de les Medes i del Molinet, es surt al davant de les Medes, a la platja sota el cap de la Barra, havent passat per les cases adossades a la muntanya que formava el barri de pescadors, que era l'Estartit fins els volts de l'any 1950.

Aquesta web utilitza cookies per millorar la teva experiència. Si hi estàs d'acord apreta el botó per acceptar-ho. Per saber més sobre les cookies i com eliminar-les, visiti la pàgina de política de cookies. Accepto les cookies d'aquest web.