
Dia 9 de Març de 2014
Sortida a les 7,30 del mati de la plaça de Sants (Barcelona)
Itinerari: Barcelona, St.Julia de Vilatorta – Tavèrnoles,Barcelona.
Ruta a peu: St. Julià de Vilatorta,St. Roc, Can Garbells, Castell de St. Llorenç, Coll Pedris, Salt de la Minyona, Els Munts, Masgrau, Les Punxes, Castell de Savassona, St. Feliuet de Savassona

Temps: 5 hores Distancia:15 Kms.
Desnivell acum.: 750 m.
Aquestes contrades han estat habitades des de temps immemorials, si tenim en conte les restes neolítiques trobades a Savassona. El que trobem avui és un espai on encara hi ressona un nom, Joan Sala i Ferrer àlies Serrallonga, aquest guerriller que al segle XVII va campà per aquestes terres. La seva controvertida fama, bandoler pels rics, protector dels pobres, el va convertir amb una espècie de Guillem Tell català dins d’aquesta Catalunya interior abrupta i amb molts camins de pas.
Quant camineu tot contemplant aquests paratges, imagineu les caravanes i els exercits viatjant pels difícils camins. Si tanqueu els ulls potser encara sentireu el crit de: Serrallonga!
Fora de la llegenda, anirem al Salt de la Minyona amb el seu esfreïdor espadat i visitarem l’espai singular de Savassona que inclou un assentament neolític i ibèric amb una gran pedra Pedra del Sacrifici que actualment encara s’hi fan rituals.
Informació: UEC Sants, 933325494 www.uecsants.org Picasaweb.google.es/santscamina2013
Vocal de la sortida: Jordi Carull
Preu soci: 14€ Preu no soci:22€
Podeu fer la reserva de la plaça per correu electrònic: uecsants@uecsants.org i al pagament pel Banc Sabadell número de compte ES 75 0081 0140 86 0001382145 Poseu el vostre nom i el de la sortida,re cordeu el pagament pel Banc de Sabadell s’ha de fer abans del dimarts de la sortida,anotant el nom de la persona i el de la sortida.
L’organització no es farà responsable dels accidents o danys que puguin rebre o ocasionar els participants, si bé vetllarà per evitar-lo. El mal temps no serà obstacle per a la celebració de la caminada, si bé l’0rganitzacio podrà suspendre-la o modificar el recorregut.