Dia 7 de juny de 2015
Sortida a les 7 del matí de la Plaça de Sants
Itinerari: Barcelona, Hostalets de Bas, Joanetes de Bas, Barcelona.
Ruta a peu: Hostalets de Bas, Molí de la Cirera, Camí Ral de Vic a Olot, Mina
dels Bandolers, Hostal del Grau, Pujolriu, Falgars de Bas, St. Miquel de Falgars, Joanetes de Bas
Temps: 5 hores. Desnivell acum.: 800 m.
Dificultat: Baixa. Distancia: 15 Km.
Arribada a Joanetes a les 17 hores aprox.
Aquest cop recorrerem espais històrics com el Camí Ral de Vic a Olot que forma part de la «Strata Franciscà», via romana de la Catalunya interior a França. Visitarem la Mina dels Bandolers, un espai increïblement natural que servia de refugi als guerrillers i malfactors de la zona. En aquest punt, el camí, és una obra d’ingenieria imponent que salva la cinglera amb llargues llaçades.
Dalt del cingle, un gran altiplà s’obre presidit pel nucli de Falgars de Bas, i al fons encimbellat damunt d’un esperó, el Castell de St. Miquel amb unes vistes
espectaculars sobre la Vall de Bas i la Garrotxa. Del castell, dels bescomptes de Bas, actualment només en queda l’ermita i un edifici annex que serveix de refugi. La baixada fins a Joanetes es un bosc de faig espectacular.
Informació: UEC Sants, 93 332 54 94 www.uecsants.org picasaweb.google.es/santscamina2012
facebook: sants camina Vocal de la sortida: Jordi Carull
Preu soci: 15 € Preu no soci: 23 €
Podeu fer la reserva de plaça per correu electrònic: uecsants@uecsants.org i el pagament pel Banc de Sabadell
número de compte 0081 0140 86 0001382145. Poseu el vostre nom i el de la sortida, recordeu el pagament pel Banc
de Sabadell s’ha de fer abans del dimarts de la sortida, anotant el nom de la persona i el de la sortida.
L’organització no es farà responsable dels accidents o danys que puguin rebre ocasionar els participants, si bé vetllarà per evitar-lo. El mal temps no serà obstacle per a la celebració de la caminada, si bé l’organització podrà suspendre-la o modificar el recorregut.