Sant Pere de Casserres (Osona).
Dia 19 juny 2016.
Sortida: 07 hores diumenge plaça Sants.
Itinerari: Barcelona, Parador Sau, Vilanova de Sau, Barcelona.
Ruta a peu: Fussimanya, Sant Pere de Casserres, Puig dels Moros, Parador de Sau, Coll de Terrades, Roca del Migdia, Les Viletes , Vilanova de Sau. (15 kms.)
Temps: 5,30 hores.
Desnivell: 450 m de desnivell acumulat.
Dificultat: Baixa.
Arribada a Barcelona a les 19 hores aprox.
Sant Pere de Casserres.
És un antic monestir benedictí situat a dalt de la cinglera de la part inferior d’un meandre del Ter, pràcticament envoltat per les aigües del embassament de Sau. Casserres era un antic castell dels vescomtes d’Osona – Cardona, on a mitjans segle X ja consta l’església de sant Pere. Actualment, queda sencera l’església romànica de tres naus de tres naus i tres absis, una de les obres mestres del romànic català, al costat d’un massís campanar. També es conserven la majoria de les primitives dependencies monàstiques i del claustre.
El 1998 es va inaugurar la restauració del monestir. El monestir esta obert a la visita al públic i alberga una exposició de caràcter permanent on s’interpreta la vida dels monjos a Casserres.
El camí fins a Vilanova de Sau és un balcó damunt del pantà de Sau amb el punt culminat a la Roca de Migdia que cau verticalment uns 200 m.
Es podrà visitar el monestir el monestir al preu aproximat d’un euro (no inclòs al preu de la sortida).
Claustre Sant Pere de Casserres
Informació: UEC Sants, 93 332 54 94
www.uecsants.cat
Per veure i penjar fotos facebook:https://www.facebook.com/groups/90977334695/photos/?filter=albums
Vocals de la sortida: Eduard Pérez i Balbina Sabater.
Preus
soci UEC:13,- €
no soci UEC: 21,- €
Podeu fer la reserva de plaça per correu electrònic: uecsants@uecsants.cat ,una vegada confirmada la plaça,efectueu el pagament pel Banc de Sabadell, número de compte ES75 0081 0140 8600 0138 2145.
Recordeu el pagament s’ha de fer abans del dimarts de la sortida, anotant el nom de la persona i el de la sortida.
L’organització no es farà responsable dels accidents o danys que puguin rebre i/o ocasionar els participants, si bé vetllarà per evitar-lo. El mal temps no serà obstacle per a la celebració de la caminada, si bé l’organització podrà suspendre-la o modificar el recorregut.


