Dia 30 de Gener de 2011
Sortida a les 7 hores del matí de la plaça de Sants
Itinerari: Barcelona, Berga, Vilada – Vilada, Berga, Barcelona.
Ruta a peu: Vilada,Creu de Roset, Font Roset, Túnel de l’aigua, Font de l’Arç, Castell de Roset, Moli del Cavaller, Vilada.
Horari: 4,30 hores
Desnivell: 350 m.
Distància: 14 Km.
Vilada és un municipi de la Comarca del Berguedà. Està documentat des del segle IX com Villalata, amb el significat de Vila ampla. Poble del Pre-pirineu, on gaudireu dels seus paratges privilegiats al peu de les Serres del Catllaràs, del Pic-en-Cel i de l’embassament de la Baells. Camí de l’aigua és una passejada per una bona part de les fonts que abasteixen aigua a Vilada: una d’elles, Font de l’Arç, que alimenta el dipòsit d’aigua de Vilada; té tres boques que indiquen la seva antiga abundància. Actualment, si no és que ha plogut molt, no brolla; tota l’aigua està canalitzada cap el dipòsit del poble. La casa del castell Roset, una masoveria del segle XVIII, avui abandonada.
Sant Joan de Vilada ja apareix documentat el 903, en l’acte de consagració de la desapareguda Santa Maria de Roset. L’edifici originari era romànic del s. XII, del qual sols queden ara alguns murs. La construcció actual fou fruit d’unes remodelacions patides el s. XVII seguint els models del Barroc rural. Consta d’una nau amb capelles laterals i un campanar. Abans de desaparèixer el 1936, hi destacava el retaule barroc de la Verge del Roser.
Informació : U.E.C. Sants Tel. 93 332 54 94 www.uecsants.org
Podeu fer la reserva de la plaça per correu electrònic uecsants@ucsants.org. I el Pagament per La Caixa, número de compte 2100 3005 49 2200071432, poseu el vostre nom i el de la sortida, recordeu que el pagament s’ha de fer al dimarts abans de la sortida. http://picasaweb.google.es/santscamina2010
Preu Soci : 15 €
Preu no soci: 23€ Vocal sortida: Toni Bosque
Facebook: sants camina
